Retourneren

Retourneren

ESSENS Retourbeleid

30 DAGEN GELD TERUG GARANTIE

  • 100% geld-terug-garantie is van toepassing op alle ESSENS-producten die op geen enkele manier bij de gebruiker passen
  • Producten kunnen zonder opgaaf van reden worden geretourneerd
  • Producten moeten binnen 30 dagen na aankoop worden geretourneerd
  • Binnen de garantie kunnen alleen individuele producten worden geretourneerd, niet de hele bestelling
  • De garantie kan persoonlijk worden aangevraagd bij het ESSENS-filiaal of door het product naar het onderstaande adres te sturen, pakketten onder rembours worden niet geaccepteerd
  • Er moet een kopie van de factuur worden verstrekt, samen met een begeleidende brief waarin wordt aangegeven op welke garantiebasis u het product retourneert
  • Producten die binnen een set zijn gekocht, moeten als een complete set worden geretourneerd
  • De garantie is niet van toepassing op producten die binnen een actie zijn gekocht
  • Voor het geretourneerde product wordt een creditnota afgegeven, de verzendkosten worden niet vergoed
  • Een overeenkomstige financiële waarde van het geretourneerde product zal worden betaald via overschrijving, contant of teruggestort op creditcard
  • Elk geval wordt afzonderlijk behandeld en in geval van duidelijk of herhaaldelijk misbruik, misbruik of vermoedelijk frauduleus gedrag kan de garantie worden afgewezen.

90 DAGEN GELD TERUG GARANTIE

  • 100% geld-terug-garantie is van toepassing op alle ONGEBRUIKTE ESSENS-producten
  • Producten kunnen zonder opgaaf van reden worden geretourneerd
  • Producten moeten binnen 90 dagen na aankoop worden geretourneerd
  • Binnen de garantie kunnen alleen individuele producten worden geretourneerd, niet de hele bestelling
  • Producten dienen in de originele onbeschadigde verpakking en zonder gebruikssporen te zitten
  • De garantie kan persoonlijk worden aangevraagd bij het ESSENS-filiaal of door het product naar het onderstaande adres te sturen, pakketten onder rembours worden niet geaccepteerd
  • Er moet een kopie van de factuur worden verstrekt, samen met een begeleidende brief waarin wordt aangegeven op welke garantiebasis u het product retourneert
  • Producten die binnen een set zijn gekocht, moeten als een complete set worden geretourneerd
  • De garantie is niet van toepassing op producten die binnen een actie zijn gekocht
  • Voor het geretourneerde product wordt een creditnota afgegeven, de verzendkosten worden niet vergoed
  • Een overeenkomstige financiële waarde van het geretourneerde product zal worden betaald via overschrijving, contant of teruggestort op creditcard
  • Elk geval wordt afzonderlijk behandeld en in geval van duidelijk of herhaaldelijk misbruik, misbruik of vermoedelijk frauduleus gedrag kan de garantie worden afgewezen.

CLAIM IN DE WETTELIJKE GARANTIEPERIODE

  • ESSENS Club-leden hebben het recht om het recht op defecten uit te oefenen dat zich voordoet op ESSENS-producten binnen een periode van 24 maanden. Als het product, op de verpakking, in de bijgevoegde producthandleiding aangeeft gedurende welke periode het product kan worden gebruikt, heeft ESSENS Club-lid gedurende dezelfde periode rechten op dat product als in het geval van kwaliteitsgarantie volgens de Burgerlijk Wetboek
  • De garantie gaat in op de dag na ontvangst van de goederen
  • De claim kan persoonlijk worden aangevraagd bij het ESSENS xxxxx-filiaal of door het product naar het onderstaande adres te sturen, rembourspakketten worden niet geaccepteerd
  • Een kopie van de factuur moet worden verstrekt, samen met een begeleidende brief met een korte en duidelijke omschrijving van het defect
  • Claims worden zonder onnodige vertraging afgehandeld; de wettelijke termijn is 30 kalenderdagen voor de afwikkeling van de claim
  • Als het einde van de claimperiode op een niet-werkdag valt, wordt het einde van de claim verplaatst naar de volgende werkdag
  • De claimperiode wordt gerekend vanaf de dag volgend op de overname van de geclaimde producten
  • Na levering van het product wordt een claimprotocol geschreven, de koper wordt schriftelijk op de hoogte gebracht van het resultaat van de claim, meestal per e-mail
  • In het geval van een geaccepteerde claim heeft het lid recht op restitutie van de kosten verbonden aan de claim 

ONVOLLEDIGE INHOUD NA OVERNAME VAN HET PAKKET

  • Als het pakket niet alle producten bevat die op de factuur staan ​​vermeld, die altijd deel uitmaken van het pakket, is het noodzakelijk om onmiddellijk nadat dit feit is vastgesteld (max. 5 dagen na ontvangst) een e-mail te sturen naar info@nutrivit.be met de volgende informatie: korte en duidelijke beschrijving van de ontbrekende producten, het werkelijke gewicht van het pakket, fotodocumentatie van het hele pakket en een kopie van de factuur
  • ESSENS Europe zal de camera-opnames van het proces van de expeditie controleren, als het gewicht van het pakket bij aflevering niet overeenkomt met het gewicht gemeten vóór verzending, zal een claimprocedure worden gestart met de vervoerder
  •  Als er een fout is opgetreden in het proces van de expeditie voordat het pakket aan de koerier is overhandigd en de inhoud van het pakket als onvolledig wordt bewezen, kunt u uit 2 opties kiezen: geldteruggave voor het ontbrekende product of het product wordt samen met uw volgende bestelling. 

GARANTIE RECHTEN

  • Verwijderbaar defect – het recht op gratis verwijdering van defecten, het recht om defecte goederen of defecte onderdelen te ruilen, als een dergelijke procedure niet mogelijk is, het recht om de goederen te retourneren
  • Een onherstelbaar defect dat een juist gebruik verhindert – het recht om defecte goederen te ruilen of te retourneren
  • Verwijderbaar defect dat zich in meerdere of herhaalde gevallen voordoet en correct gebruik verhindert – recht om defecte goederen te ruilen of te retourneren

AFDELING CONTACT VOOR CLAIMS

  • Pietercil Helena: info@nutrivit.be / +32 468 33 22 97
  • Neem voor retourzendingen of claims contact op met onze collega’s via bovenstaande contactgegevens
  • Afleveradres voor retourzendingen van producten: Helena Pietercil, Schepen Beckersstraat 5, 3890 Gingelom, België

VERWACHTE LEVERING TUSSEN DE 3 - 6 DAGEN. BEZORGKOSTEN: 10€